Monday, August 17, 2009

SEMARAK MERDEKA JALUR GEMILANG PERINGKAT DAERAH KLUANG- Bhgn. 1

Sempena menyambut bulan kemerdekaan negara yang ke-52, Jabatan Penerangan Daerah Kluang dengan kerjasama Komuniti Bestari dan Jawatankuasa Penduduk Kg. Sri Lalang, Mukim Kluang telah menganjurkan program Semarak Merdeka Jalur Gemilang Peringkat Daerah Kluang bertempat di Dewan MCA Sri Lalang, Kluang.

Antara pengisian dalam program tersebut adalah pertandingan mewarna oleh kanak-kanak tadika, larian singkat Jalur Gemilang di sekitar pekan Sri Lalang ke Dewan MCA Sri Lalang, nyanyian lagu-lagu patriotik, persembahan kebudayaan, deklamasi sajak, kuiz kenegaraan dan seterusnya majlis perasmian yang disempurnakan oleh Yang Berbahagia En. Mohamed Iqbal bin Ibrahim, Penolong Pengarah Cawangan KPK, Jabatan Penerangan Negeri Johor.

PPD Kluang, En. Abd. Razak dan Ketua PMR Kluang, Rn. Koh Peng Wong bergambar bersama JAV, En. Aun dan peserta Semarak Merdeka di hadapan Dewan MCA Sri Lalang

Perarakan singkat di sekitar Pekan Sri Lalang dengan pembawa Jalur Gemilang yang terdiri dari 3 bangsa - Melayu, Cina dan India

Perarakan sambil mengibar Jalur Gemilang

Peserta konvoi bermotosikal yang turut sama dalam Larian Singkat Jalur Gemilang

Nyanyian lagu patriotik oleh kanak-kanak tadika

Nyanyian lagu patriotik dengan penuh semangat dari peserta yang hadir

Barisan anggota pertahanan yang turut sama memeriahkan program - RELA dan Polis DiRaja Malaysia

Nyanyian lagu patriotik.
Antara VIP yang hadir - En. Abd. Razak (PPD Kluang), En. Mohamed Iqbal (Pen. Pengarah), En. Afandi (Penghulu Kanan) dan En. Wong Fook Onn (Pengerusi Persatuan Penduduk Kg. Sri Lalang)

Antara yang hadir

Semangat perpaduan yang ditunjukkan oleh penduduk berbilang bangsa
pertandingan mewarna yang disertai oleh kanak-kanak tadika

No comments:

Post a Comment